Η ανεκδιήγητη και ανιστόρητη ατάκα του καλλιτεχνικού διευθυντή του ΚΘΒΕ για να δόσει ιστορικό μεγαλείο στην νεόπλουτη επιλογή του για θερινή σκηνή στο στρατόπεδο Παύλου Μελά δυστυχώς έχει συνέχεια.
Λίγος λόγος μου πέφτει και τον καταθέτω.
Είμαι ριζικά αντίθετος στην είσοδο μ' αυτόν τον τρόπο του ΚΘΒΕ στο στρατόπεδο. Η μάχη που δίδεται για τον πολιτισμό και την απόδοση των ελεύθερων χώρων στην τοπική κοινωνία, εδώ στη δυτική Θεσσαλονίκη, έχει καλούς και κακούς. Ανάμεσα στους κακούς εκ προθέσεως είναι και οι κακοί εξ αγνοίας. Σ' αυτούς συγκαταλέγω το ΚΘΒΕ το οποίο δεν έκανε καμία σοβαρή προσπάθεια να ενσωματωθεί (όχι όλο, ένα ελάχιστο τμήμα του έστω) με τα πολιτιστικά και άλλα δρώμενα του χώρου που φιλοξενεί πολλλές δραστηριότητές του. Τις δυτικές συνοικίες της Θεσσαλονίκης. Του παραχωρήθηκε χώρος στη Μονή Λαζαριστών και θέση στο ΔΣ της εταιρείας που τη διευθύνει και αυτό συμπεριφέρεται ως ο αριστοκράτης που ξέπεσε χαμηλά και δεν το αντέχει. Δεν πληρώνει τη συμμετοχή του στην εταιρεία, δεν παραχωρεί τους χώρους του για εκδηλώσεις, έχει το ένα πόδι στον αέρα για αλλού. Τώρα θα βάλει και το ένα χέρι στου Παύλου Μελά. Λάθος μεγάλο του δημάρχου Διαμαντή Παπαδόπουλου. Του κατατέθηκαν προτάσεις, έχει τον τρόπο του να δώσει αίγλη στον χώρο αλλά αυτός προτίμησε να λειτουργήσει ως σωσίβιο του Χατζάκη.
Στεναχωριέμαι πολύ μ΄ αυτήν την εξέλιξη. Μέχρι και ο τίτλος "Έλα απόψε στου Μελά" δείχνει καιροσκοπισμό και προχειρότητα.
Λοιπόν εγώ λέω να μην πάει κανείς στου Μελά και ο δήμαρχος να πάρει τα σαΐνια του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος (ναι, αυτό σημαίνουν τα αρχικά του ΚΘΒΕ) και να τους δείξει τα νταμάρια της Ευκαρπίας, τα έμπεδα της Διαλογής στο Κορδελιό, τα ανοιχτά θέατρα που τα περισσότερα ρημάζουν αναξιοποίητα στους δυτικούς δήμους, να τους δείξει το εργοστάσιο της ΔΙΑΝΑ και τις πλαγιές στο ΤΙΤΑΝ, να τους δείξει και μερικά αστέρια που κάνουν θέατρο δυτικά με αξιώσεις, να τους δώσει να διαβάσουν και κανένα βιβλίο τοπικής ιστορίας και να ΑΠΑΙΤΗΣΕΙ να υπάρξει αναφορά στην τοπική κοινωνία που να προϋποθέτει γνώση και όχι αναζήτηση στο google και σε εγκυκλοπαίδειες του κιλού.
Να απαιτήσει το αυτονόητο δηλαδή: ΝΑ ΚΑΤΑΒΑΛΛΕΙ ΚΟΠΟ ΚΑΙ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΤΟ ΚΘΒΕ ΚΑΙ ΝΑ ΜΠΕΙ ΜΑΖΙ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΜΕ ΠΡΩΤΟΤΥΠΗ ΚΑΙ ΕΜΒΛΗΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟ ΣΕ ΜΙΑ ΤΕΛΙΚΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΑΠΑΓΚΙΣΤΡΩΣΗΣ ΤΟΥ ΑΠΟ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΦΕΥΓΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΚΡΑΤΑΝΕ ΠΕΙΣΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ, ΟΝΕΙΡΕΥΟΜΕΝΟΙ ΟΙΚΟΠΕΔΙΚΑ ΦΙΛΕΤΑ ΚΑΙ ΑΝΤΙΠΑΡΟΧΕΣ.
Λίγος λόγος μου πέφτει και τον καταθέτω.
Είμαι ριζικά αντίθετος στην είσοδο μ' αυτόν τον τρόπο του ΚΘΒΕ στο στρατόπεδο. Η μάχη που δίδεται για τον πολιτισμό και την απόδοση των ελεύθερων χώρων στην τοπική κοινωνία, εδώ στη δυτική Θεσσαλονίκη, έχει καλούς και κακούς. Ανάμεσα στους κακούς εκ προθέσεως είναι και οι κακοί εξ αγνοίας. Σ' αυτούς συγκαταλέγω το ΚΘΒΕ το οποίο δεν έκανε καμία σοβαρή προσπάθεια να ενσωματωθεί (όχι όλο, ένα ελάχιστο τμήμα του έστω) με τα πολιτιστικά και άλλα δρώμενα του χώρου που φιλοξενεί πολλλές δραστηριότητές του. Τις δυτικές συνοικίες της Θεσσαλονίκης. Του παραχωρήθηκε χώρος στη Μονή Λαζαριστών και θέση στο ΔΣ της εταιρείας που τη διευθύνει και αυτό συμπεριφέρεται ως ο αριστοκράτης που ξέπεσε χαμηλά και δεν το αντέχει. Δεν πληρώνει τη συμμετοχή του στην εταιρεία, δεν παραχωρεί τους χώρους του για εκδηλώσεις, έχει το ένα πόδι στον αέρα για αλλού. Τώρα θα βάλει και το ένα χέρι στου Παύλου Μελά. Λάθος μεγάλο του δημάρχου Διαμαντή Παπαδόπουλου. Του κατατέθηκαν προτάσεις, έχει τον τρόπο του να δώσει αίγλη στον χώρο αλλά αυτός προτίμησε να λειτουργήσει ως σωσίβιο του Χατζάκη.
Στεναχωριέμαι πολύ μ΄ αυτήν την εξέλιξη. Μέχρι και ο τίτλος "Έλα απόψε στου Μελά" δείχνει καιροσκοπισμό και προχειρότητα.
Λοιπόν εγώ λέω να μην πάει κανείς στου Μελά και ο δήμαρχος να πάρει τα σαΐνια του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος (ναι, αυτό σημαίνουν τα αρχικά του ΚΘΒΕ) και να τους δείξει τα νταμάρια της Ευκαρπίας, τα έμπεδα της Διαλογής στο Κορδελιό, τα ανοιχτά θέατρα που τα περισσότερα ρημάζουν αναξιοποίητα στους δυτικούς δήμους, να τους δείξει το εργοστάσιο της ΔΙΑΝΑ και τις πλαγιές στο ΤΙΤΑΝ, να τους δείξει και μερικά αστέρια που κάνουν θέατρο δυτικά με αξιώσεις, να τους δώσει να διαβάσουν και κανένα βιβλίο τοπικής ιστορίας και να ΑΠΑΙΤΗΣΕΙ να υπάρξει αναφορά στην τοπική κοινωνία που να προϋποθέτει γνώση και όχι αναζήτηση στο google και σε εγκυκλοπαίδειες του κιλού.
Να απαιτήσει το αυτονόητο δηλαδή: ΝΑ ΚΑΤΑΒΑΛΛΕΙ ΚΟΠΟ ΚΑΙ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΤΟ ΚΘΒΕ ΚΑΙ ΝΑ ΜΠΕΙ ΜΑΖΙ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΜΕ ΠΡΩΤΟΤΥΠΗ ΚΑΙ ΕΜΒΛΗΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟ ΣΕ ΜΙΑ ΤΕΛΙΚΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΑΠΑΓΚΙΣΤΡΩΣΗΣ ΤΟΥ ΑΠΟ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΦΕΥΓΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΚΡΑΤΑΝΕ ΠΕΙΣΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ, ΟΝΕΙΡΕΥΟΜΕΝΟΙ ΟΙΚΟΠΕΔΙΚΑ ΦΙΛΕΤΑ ΚΑΙ ΑΝΤΙΠΑΡΟΧΕΣ.
5 σχόλια:
Δεν ξέρω, τσαλίμι, αλλά αυτή τη φορά με βρίσκεις κάθετα αντίθετο. Εσύ είσαι που ως αντιδήμαρχος με τον Παπαδόπουλο ξεκίνησες εκεί μέσα καλλιτεχνικές δράσεις ως μέρος της διεκδίκησης.
Δεν ξέρω τις προτάσεις σου, αλλά σίγουρα, το ΚΒΘΕ αποτελεί έναν αναγνωρισμένο σε όλη την πόλη καλλιτεχνικό φορέα που λίγοι συγκρίνονται μαζί του.
Σχετικά με τις αιτιάσεις για το αν πληρώνει ή όχι τη συμμετοχή του στη Μονή, μάλλον είναι υπερβολικό. Αν κι αληθές, ωστόσο, γνωρίζουμε πολύ καλά ότι αυτό έχει βαθύτερα αίτια που φτάνουν μέχρι το Υπουργείο Πολιτισμού και ποιους όριζε Διευθυντές και Προέδρους και αν έδινε ή όχι -και πότε- επιχορηγήσεις.
Η είσοδος στο χώρο για μένα είναι μία θετική εξέλιξη. Ουσιαστικά γίνονται προεργασίες για μία μονιμότερη κατάσταση/σκηνή στην οποία θα μπορούν να παρουσιάζονται κι άλλα σχήματα.
Αρκεί η τελευταία σου πρόταση για να με πείσει ότι δεν έχω άδικο. Μονιμότερη λοιπόν η κατασκευή κερκίδων στο καλλίτερο σημείο για εκδηλώσεις πριν ανακοινωθεί το συνολικό σχέδιο λειτουργίας του στρατιπέδου όποτε και αν το πάρουμε. Άλλο το να μπει με μία ή δέκα παραστάσεις το ΚΘΒΕ και ΟΠΟΙΟΣ άλλος θελήσει και άλλο το να βάλει πόδι (χέρι εν προκειμένω) για μονιμότερη εγκατάσταση στο Παύλου Μελά. Μπέστε όλοι και χαρείτε το, μην το λιγουρεύεστε όμως επειδή σας γυάλισε. Αυτό λέω, ανάμεσα σε άλλα.
Είχα την αίσθηση ότι γράφω σωστά την ελληνική και την αντιλαμβάνεσαι εξίσου -αν όχι καλύτερα- καλά.
Γράφω "μονιμότερη" δίνοντας μια προοπτική διάσταση κι όχι "μόνιμη". Πάντως θα ήταν ενδιαφέρον να αναφέρεις τι προτάσεις έκανες.
Δείμε αν δεν διάβασες όλο το κείμενο, διάβασε τουλάχιστον τα ΚΕΦΑΛΑΙΑ.
Αυτή είναι η πρότασή σου (και δεν το κατάλαβα);
Δημοσίευση σχολίου