Δευτέρα, Οκτωβρίου 04, 2010

Είναι, πράγματι, η πολιτική ταυτόσημη με το ψέμα;

Διαβάζω με έκπληξη σε προεκλογικό φυλλάδιο του υποψήφιου δημάρχου Παύλου Μελά και νυν δημάρχου Σταυρούπολης (Με άλλο χρώμα, δικές μου επισημάνσεις):


Πολιτιστική Δημιουργία,
ο πολιτισμός στις γειτονιές


• Δόθηκε έμφαση στην ερασιτεχνική δημιουργία και την παραγωγή πολιτισμού.
• Ειδικά τμήματα επιμόρφωσης και ερασιτεχνικής ενασχόλησης με τον πολιτισμό μέσα στα σχολεία σε όλες τις γειτονιές.
• Καθιερώθηκε ο εορτασμός της Καθαράς Δευτέρας και δεκάδων πολιτιστικών γεγονότων στο πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά. Οι απαγορευμένες πύλες του στρατοπέδου άνοιξαν επιτέλους για χιλιάδες πολίτες και για τον πολιτισμό.
• Καθιερώθηκαν νέοι θεσμοί: Τμήματα Επιμόρφωσης και Ερασιτεχνικής Απασχόλησης, «Πληθυντική Αρμονία», θερινές εκδηλώσεις «Ζωή στη γειτονιά ομορφιά στην πόλη», υπαίθριες χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις σε όλα τα εμπορικά σημεία της Σταυρούπολης.
• 6 προγράμματα δημιουργικής απασχόλησης για παιδιά (κατά τους θερινούς μήνες και τμήμα Δημιουργικής Απασχόλησης όλο το χρόνο).
• Περιβαλλοντική εκπαίδευση στο Βοτανικό Κήπο, στην Ηλιούπολη.
• Δημιουργήθηκαν νέοι σύγχρονοι ιδιόκτητοι χώροι Πολιτισμού (Σχολή Οπτικοακουστικών, Εργαστήρι Τέχνη, Εικαστικό Εργαστήρι, Δημοτική Βιβλιοθήκη).
Η Δημοτική Κοινωφελής Επιχείρηση “ίρις” απαλλάχτηκε από την οικονομική ασφυξία του παρελθόντος.
• Οικονομική και υπηρεσιακή τακτοποίηση των υπαλλήλων, των δημοτικών επιχειρήσεων από το 2007.


Οι εκδηλώσεις "Ζωή στη γειτονιά, ομορφιά στην πόλη" άρχισαν το 2005 σε γειτονιές της Σταυρούπολης που ποτέ μέχρι τότε δεν είχαν φιλοξενήσει αντίστοιχα γεγονότα. Το 2006 επεκτάθηκαν και μέσα στο χώρο του στρατοπέδου Παύλος Μελάς, όπως αυτή των Χειμερινών Κολυμβητών.


Η συνάντηση χορωδιών "Πληθυντική αρμονία" ξεκίνησε κι αυτή το 2006.

Οι περίφημοι ιδιωτικοί χώροι αποκτήθηκαν ήδη από την προηγούμενη διοίκηση. Ειδικά για τη Δημοτική Βιβλιοθήκη: απέκτησε ιδιαίτερη δυναμική όταν το 2006 αγοράστηκαν 2635 νέα βιβλία και έγιναν δύο διαγωνισμοί για την προμήθεια επίπλων ώστε να λειτουργήσει στον 2ο όροφο του Κέντρου Πολιτισμού Χρήστος Τσακίρης. Το προεκλογικό έτος 2006 δεν επέτρεψε να ολοκληρωθεί η αγορά των επίπλων κάτι που, πράγματι, έκανε η επόμενη διοίκηση.

Όσο για την οικονομική αφυξία της Ίρις: στη διετία 2005, 2006 απαλλάχτηκε η Ίρις από τα δυσβάτακτα ενοίκια δημοτικών κτιρίων. Όσο κι αν φαίνεται αυτονόητο, δεν είναι. Με πρωτοβουλίες του Γραφείου Πολιτισμού διευθετήθηκε οριστικά αυτό το ζήτημα. Μια ματιά στα πρακτικά του Δημοτικού Συμβουλίου θα ρίξει φως και στην αλλαγή κωδικών του Γραφείου Πολιτισμού υπέρ της Ίρις για παρελθούσες αμαρτίες που την κρατούσαν δέσμια.

Έναν απολογισμό του Γραφείου Πολιτισμού τη διετία 2005-2006 μπορεί κανείς να διαβάσει εδώ και να κάνει όποιες συγκρίσεις θέλει.

8 σχόλια:

Υπατία είπε...

Λες στο κείμενο που αναφέρεις: "Το 2005 δημιουργείται η Αντιδημαρχία πολιτισμού και οργανώνεται στο Δήμο το Γραφείο Πολιτισμού με βάση ερμηνεία των διατάξεων του υπάρχοντος Οργανισμού Εσωτερικής Λειτουργίας."

Αλλά Σπύρο ξεχνάς (γιατί άραγε;) οτι ο Γιώργος Καριπίδης το 1995 ΗΤΑΝ Αντιδήμαρχος Πολιτισμού. Κάτι σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε ΚΑΙ εκείνη τη εποχή, όπως και πριν απο αυτήν και ακόμη από την εποχή του Τσακίρη.
Ξέρεις μερικές φορές πολλά μας ξεφεύγουν. Μη το παίρνεις προσωπικά. Η ιστορία γράφεται από την εξουσία κάθε φορά. Τυχαίο; Δε νομίζω.
Θέλει αρετή και τόλμη!
Εγώ πάντως σου αναγνωρίζω οτι έκανες έργο. Και το λέω!

tsalimi είπε...

Προφανώς παλιά υπήρχε Αντιδήμαρχος Πολιτισμού. Σημασία έχει πως με τη γιγάντωση της Κοινωνικοπολιτιστικής και το μπλέξιμο αρμοδιοτήτων Κέντρου Πολιτισμού και Πνευματικού Κέντρου καταργήθηκε. Αν επιμένω στην ίδρυση του Γραφείου Πολιτισμού ως ξεχωριστή υπηρεσία μέσα στο Δήμο είναι επειδή έδωσα μάχη για να ξεχωρίσουν οι ρόλοι με την Επιχείρηση και να πάψουν να την βλέπουν ανταγωνιστικά (να μην πω και εχθρικά) οι άλλες υπηρεσίες του Δήμου. Η ύπαρξη Αντιδημαρχίας Πολιτισμού δεν πρέπει να είναι προϊόν πολιτικού καταμερισμού και ισορροπιών αλλά θεμελιώδης πολιτική βούληση. Πάντως εδώ το κείμενό μου δεν αναφέρεται στην Αντιδημαρχία Πολιτισμού τόσο, όσο σε συγκεκριμένα έργα και δράσεις που πρωτοξεκίνησαν στην προηγούμενη διοίκηση και συνεχίζουν και τώρα, προς τιμήν της νέας διοίκησης. Δεν έχει να φοβηθεί απολύτως τίποτε αν αποδώσει τα του καίσαρος τω καίσαρι. Δεν θέλω να γράφεται η ιστορία από την εξουσία αλλά να γράφει ιστορία η εξουσία. Κακό είναι; Πάντως ευχαριστώ για την εκτίμησή σου. Με τιμάει.

ο δείμος του πολίτη είπε...

Προφανώς θέλουμε, αγαπητό Τσαλίμι, να μετράμε τις λέξεις όπως μας βολεύει. Ελληνικά γνωρίζουμε πολύ καλά και οι δυο μας. Η επιλογή του ρήματος "καθιερώθηκαν" δε δηλώνει δημιουργήθηκαν (αφ' ημών το μαρτύριο της κλοπής έργου), αλλά ότι καθιερώθηκαν στη σκέψη του λαού και ότι επεκτάθηκαν.

Αν σε ενοχλεί η ερασιτεχνική δημιουργία, είναι άλλο θέμα, μια άλλη πολιτική αντίληψη. αλλά όχι ψέμα.

Όσο για την οικονομική ασφυξία της "ίρις", ας δούμε τι παρέδωσαν οι τελευταίοι της πρόεδροι και πώς ο ένας πετάει το μπαλάκι στο συναγωνιστή και σύντροφό του. Αλλά είναι γεγονός ότι οι υπάλληλοι από τον πρώτο μήνα της νέας Διοίκησης μετρούσαν 3 και 4 μήνες χωρίς μισθό...

Το ότι εσύ το παίρνεις προσωπικά και χρησιμοποιείς ένα απολογιστικό φυλλάδιο για να θυμίσεις τι πρόσφερες στον πολιτισμό, δε σημαίνει ότι μπορείς να το χαρακτηρίζεις και ψέματα. Πρόσφερες ουκ ολίγα (αλίμονο), αλλά οι άλλοι δεν κάθονταν, όταν η δική σου Διοίκηση ιδιωτικοποίησε τον Πολιτισμό και μόλις στο τέλος με τη δική σου πίεση θυμήθηκε να ξανακάνει την Αντιδημαρχία Πολιτισμού...

Αυτά τα λίγα (για αρχή)... Μην το παίρνεις προσωπικά. Αλλά αν θες να πεις ότι 2-3 εκδηλώσεις στο στρατόπεδο έφεραν χιλιάδες κόσμου εκεί μέσα, μάλλον θα γελάσεις κι ο ίδιος. Οι πολίτες μπήκαν κατά χιλιάδες με τα Κούλουμα, τις εκδηλώσεις της "ίρις" -που ο Μπακατσής έβαλε εκεί μέσα- κτλ.

tsalimi είπε...

Δεν λέτε μόνο "καθιερώθηκαν" αλλά "καθιερώθηκαν νέοι θεσμοί" και αναφέρεστε σε θεσμούς του 2005 και 2006 ψαρεύοντας σε θολά νερά. Όμως Δείμε δεν θα παίξω μαζί σου το παιχνίδι των λέξεων. Διαλέγεις αυτά που θέλεις να καταλάβεις και επαναλαμβάνεις ένα γαϊτανάκι κοινοτοπιών. Το "κατά χιλιάδες" είναι το ζήτημα; Είναι ίδιες οι συγκυρίες; Δεν ήταν σημαντικό ότι για ΠΡΩΤΗ φορά (αν εξαιρέσεις μια συναυλία που διοργάνωσε ο ίδιος ο στρατός με την Πρωτοψάλτη, αν θυμάμαι καλά επί Βαρβιτσιώτη) μπήκε κόσμος σε εκδηλώσεις του ΔΗΜΟΥ ΣΤΥΑΡΟΥΠΟΛΗΣ; Αν το θεωρείς μηδαμινό ή αυτονόητο τότε δεν μπορούμε, πράγματι, να συνεννοηθούμε.

ο δείμος του πολίτη είπε...

Ρε, τσαλίμι, η Ζωή στη γειτονιά δεν ήταν νέος θεσμός με δύο έτη μόνο το 2007; Ούτε η "πληθυντική αρμονία" που είχε ένα χρόνο στην πλάτη της; Αν θεωρείς το χιλιάδες και τη μαζικότητα των δράσεων στο στρατόπεδο ως λεκτική διαφοροποίηση, τότε πρέπει να προχωρήσουμε σε μία ερμηνεία των λέξεων ΑΓΩΝΑΣ, ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗ, ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ-ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ και ΜΗΝΥΣΕΙΣ, ώστε να ξέρουμε πώς θα επικοινωνήσουμε.

Γιατί αυτό που εγώ βλέπω ως ουσία (την αγωνιστικότητα και τη διεκδίκηση -με τη δική σου πάντα παρουσία ως επιβεβαίωση και προς τιμή σου φυσικά) και παλλαϊκή συμμετοχή του κόσμου, εσύ το εκλαμβάνεις ως λεκτικό γαϊτανάκι. Δε φταίω εγώ...

Γιατί βλέπεις όταν συναινείς οι συνθήκες είναι ευκολότερες. Όταν έρχεσαι σε σύγκρουση είναι δυσκολότερες (βλ. 7 μηνύσεις και τη συνεχή παρουσία της ΕΛΑΣ) οι συνθήκες.

tsalimi είπε...

Δείμε δεν θέλω να συνεχίσω αυτήν την κουβέντα επειδή μας υποτιμά και τους δύο. Κλείνω με αυτό: η συμμετοχή πoλλών χιλιάδων πολιτών στου Παύλου Μελά για δωρεάν συναυλία με πρωτοκλασάτο όνομα ΔΕΝ είναι αγώνας και διεκδίκηση. Ποτέ δεν συγκεντρώθηκαν πάνω από εκατό άτομα όταν επρόκειτο για κάλεσμα αγώνα. Εξαιρώ την υποχρεωτική παρουσία μαθητών, την οποία και καταδικάζω. Και για να σε προλάβω ΔΕΝ υποτιμώ την, για οποιοδήποτε λόγο, παρουσία πολιτών στο στρατόπεδο. Εξ άλλου και γι' αυτό γρινιάζω και λέω πως δε συμφωνώ με τις εκδηλώσεις στην Αγία Βαρβάρα και απέναντι από το Δημαρχείο αλλά τις θέλω πιο μέσα σε όλους τους χώρους του στρατοπέδου. Ώστε όσο το δυνατόν περισσότεροι πολίτες να γευτούν την αύρα της ελεύθερης γης του στρατοπέδου και την ιστορικότητα των κτιρίων του.
ΥΓ
Όπως βλέπεις αποφεύγω τις μπηχτές. Και σε όλο το κείμενο που προηγήθηκε θα μπορούσαν να είναι ουκ ολίγες.

ο δείμος του πολίτη είπε...

Δε συνεχίζεις αντιτείνεις, αλλά απαντάς με πράγματα που απέχουν από την αλήθεια, γιατί επιλέγεις να ξεχάσεις τους εορτασμούς της Καθαράς Δευτέρας και τα πάρτι της "ίρις". Βλέπεις οι πολίτες μπήκαν μέσα και με την πεζοπορία-ποδηλατοπορία και εκατοντάδες στις 3 ημερίδες που έλαβαν χώρα εκεί μέσα (θυμίζω μόνο την περσινή που συγκέντρωσε πάνω από 200 υπογραφές παρευρισκομένων -και φυσικά επρόκειτο για σκληρά επιστημονική ημερίδα).

Η διαφορά μας -που εσύ την προσωποποιείς στο δικό σου αγώνα αποκλειστικά- είναι ότι η μία παράταξη έθεσε τον Πολιτισμό και το στρατόπεδο ως προτεραιότητα, ενώ στη δική σου ένας μόνος αγωνίζονταν και αυτός κόντρα στις επιλογές... Αυτό είναι μεν τιμητικό για το άτομο (και χαρά για μένα), αλλά τον εγκλώβιζε πίσω από πολιτικές επιλογές μιας παράταξης που δεν άφησε και πολλά τελικά πέρα από τις παραχωρήσεις (και δεν είναι μπιχτή, αλλά η άποψη της τοπικής κοινωνίας όπως αποτυπώθηκε πολλάκις).

tsalimi είπε...

Καλή σου επιτυχία στις επιλογές σου, παρά την λανθασμένη σου άποψη για μένα. Ας αφήσουμε το χρόνο να απαντήσει στο ερώτημα για το ποια παράταξη εγκλωβίζει τα στελέχη της και ποια τα σκορπίζει από εδώ κι από εκεί. Αυτός ξέρει.