Τρίτη, Φεβρουαρίου 09, 2010

Μνήμων πολίτης και εμπαθής πολιτική

Έλαβα μονοκοπανιά τρία σχόλια σε δύο αναρτήσεις μου από κάποιον που υπογράφει ως "Μνήμων Πολίτης". Καθυστέρησε κοντά ενάμισυ μήνα να στήσει τα κείμενά του. Δεν είναι ανώνυμα σχόλια, αφού γνωρίζω (επειδή μου το ανακοίνωσε προφορικά ο ίδιος) τον συντάκτη τους. Θα απαντήσω από εδώ, με ανάρτηση και όχι με σχόλια κάτω από τα δικά του. Για να τα δουν και όσοι δεν σκάβουν στα ιστολόγια για σχόλια παλαιότερων αναρτήσεων. Ίσως μπορέσει έτσι να γίνει μια σοβαρή κουβέντα χωρίς παραταξιακές σκοπιμότητες. Αν και ο μόνος λόγος που προέβη στα συγκεκριμένα σχόλια ο "Μνήμων Πολίτης" είναι ο αγώνας του (και η αγωνία του) μην και χαθεί καμία ψήφος τον επόμενο Νοέμβρη για την παράταξη την οποία υπηρετεί.
Μέχρι να συμβεί αυτό έχει χρόνο να δηλώσει την ταυτότητά του και δημόσια (εδώ, με σχόλιό του) επειδή είναι παραπλανητικό, ένας μάχιμος πολιτικός να εμφανίζεται ως πολίτης που απλώς θυμάται και ενδιαφέρεται, τάχα για το δίκιο και την αλήθεια.

7 σχόλια:

ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΙΧΑΛΑΚΗΣ είπε...

Αναρωτιέμαι ώρες ώρες μήπως η ελευθερία της ανωνυμίας του διαδικτύου καταντάει τερατούργημα και εφιάλτης για όσους επιλέγουν την επωνυμία;

ο δείμος του πολίτη είπε...

Τσαλίμι, η πλάκα είναι ότι πρώτη φορά βλέπω να σχολιάζεις ανώνυμα σχόλια. Και μάλιστα δεν κατάλαβα το λόγο επί της ουσίας μιας τέτοιας ανάρτησης. Τα ανώνυμα σχόλια ή τα διαγράφουμε ή τα αφήνουμε ασχολίαστα ή απλά τα σχολιάζουμε. Ή μήπως υπάρχει κάποιος λόγος πυο δεν τον αντιλήφθηκα (πχ το ότι ανήκει ή είναι ψηφοφόρος της Ανθρώπινης Σταυρούπολης και νέος σχολιαστής στο ιστολόγιό σου;)

Αντώνη, -χωρίς να ξέρω ποιος είναι ο "μνήμων πολίτης" και καθώς δεν είμαι καλός στην απόδοση ενός τυχαίου υποθετικού λόγου- δε νομίζω ότι η ανώνυμη κριτική (με τα όποια επιχειρήματα έχει) είναι κάτι κακό.

tsalimi είπε...

Δεν φταίει η ανωνυμία από μόνη της όσο τα κίνητρα με τα οποία κάποιος κρύβεται πίσω της.
Δεν είναι η πρώτη φορά Δείμε. Μάχιμος πολιτικός σημαίνει είτε ότι συμμετέχει στις δημοτικές εκλογές ως υποψήφιος χωρίς απαραίτητα να εκλεγεί, είτε είναι εκλεγμένος οπότε είτε ασκεί διοίκηση είτε όχι. Ο συγκεκριμένος είναι εκλεγμένος και ασκεί διοίκηση.
Ας περιμένουμε όμως λίγο.

ο δείμος του πολίτη είπε...

Για να πω την αλήθεια το "μάχιμος" δεν το είχα δει. Ωστόσο, το ερώτημα παραμένει, υπό την έννοια ποια ανάγκη σε έκανε να συντάξεις το κείμενο αυτό.

tsalimi είπε...

Το κείμενο αυτό είναι απλώς μια ευκαιρία για να δηλωθεί από τον ίδιο η ταυτότητά του. Τα σχόλιά του δημοσιεύτηκαν στις αντίστοιχες αναρτήσεις. Δεν απάντησα ακόμη.
Πάντως, επειδή πολλά κατά καιρούς διαβάζω για τη θητεία μου στο Δήμο και τις θέσεις μου για διάφορα ζητήματα εκτός εκείνων με τα οποία πραγματικά ασχολήθηκα και ζητάω να κρίνομαι, κρίνω σκόπιμο να καταθέσω ένα κείμενο, εδώ. Κάποια στιγμή. όχι πολύ μακρινή, ελπίζω.

dpaschal είπε...

Αγαπητό tsalimi
Κατά τη συνήθειά σου, αντί να δίνεις πειστικές απαντήσεις στα θέματα που σου θέτουν οι επισκέπτες της ιστοσελίδας σου, μιλάς προσβλητικά, ειρωνικά και απαξιωτικά (π.χ. «εμπαθής πολιτική», «…ο αγώνας του (και η αγωνία του) μην και χαθεί καμία ψήφος τον επόμενο Νοέμβρη για την παράταξη την οποία υπηρετεί», «και ενδιαφέρεται, τάχα για το δίκιο και την αλήθεια»). Ειλικρινά, δεν κατάλαβα τι σε ενόχλησε στις παρατηρήσεις μου για το στρατόπεδο Π. Μελά και για όσους δέχονταν ανερυθρίαστα την παραχώρηση στους στρατιωτικούς του 10% της έκτασής του για ανέγερση κατοικιών και άλλο τόσο για ΙΚΑ, Δημαρχείο κτλ. Τέτοιου είδους σχόλια δεν σε τιμούν και κυρίως προδίδουν αδυναμία να αντιμετωπίσεις με νηφάλια επιχειρηματολογία τις αντίθετες προς τις δικές σου απόψεις. Με γνωρίζεις πολύ καλά, ώστε τα περί «παραπλάνησης» να αποτελούν μάλλον αφελή κατηγορία. Σε ό,τι αφορά την αναφορά σου για την «αγωνία» μου «μην χαθεί καμία ψήφος τον επόμενο Νοέμβρη για την παράταξη …» θα ήθελα να σημειώσω πως εγώ τουλάχιστον δεν επιδίδομαι σε μόνιμη και απροκάλυπτη «ηλεκτρονική» προπαγάνδα, όπως άλλοι. Αν πάντως δε θέλεις να φιλοξενείς τα σχόλια μου σαν σχόλια ενός απλού και προβληματιζόμενου «πολίτη» (όπως νιώθω πράγματι ότι είμαι), θα σεβαστώ την απόφασή σου να μην τα αναρτάς (εξάλλου εσύ κρατάς το μαχαίρι και το πεπόνι). Δε θα δεχτώ όμως τη σπέκουλα και τη διαστροφή. Με εκτίμηση «Ο Μνήμων Πολίτης»

tsalimi είπε...

dpaschal: Λίγη υπομονή. Προηγείται η εκδήλωση που υπερίπταται και απαιτεί το ενδιαφέρον μου και την προσοχή μου. Όπως υποσχέθηκα θα υπάρξει κείμενο για τη συμμετοχή μου στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Πάλι όμως εννοείς να μην καταλαβαίνεις τι σημαίνει δηλώνω την ταυτότητά μου. Δεν είσαι απλώς ένας πολίτης. Αυτό έλλειπε να μην ήσουν. Και μάλιστα σκεπτόμενος. Δεν το αμφισβητώ. Αυτό μου έλλειπε. Είσαι όμως εκλεγμένο μέλος μιας παράταξης που ασκεί διοίκηση στην οποία διοίκηση συμμετέχεις άμεσα με διακριτούς ρόλους. Οκτώ λατινικοί χαρακτήρες δεν είναι ούτε πολιτική ούτε άλλη ταυτότητα. Είναι υπεκφυγή, επειδή το θέμα δεν είναι να σε γνωρίζω εγώ αλλά όσοι μας διαβάζουν. Αν σε ενδιέφερα μόνον εγώ μπορούσες να μου στείλεις e-mail.