Δευτέρα, Ιανουαρίου 04, 2010

Αλλαγές ουσίας ή αλλαγές με επετηρίδα;

"Σε μικρής κλίμακας αλλαγές στις αντιδημαρχίες του Δήμου Σταυρούπολης, προχώρησε με απόφασή του ο Δήμαρχος, Σάββας Σερασίδης.
Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, ορίστηκε ο δημοτικός σύμβουλος και μέχρι πρότινος πρόεδρος του ΚΑΠΗ,
Βασίλης Αναστασιάδης, που θα έχει παράλληλα ως αρμοδιότητες την εποπτεία και τον έλεγχο των συγκοινωνιών του ΟΑΣΘ στα γεωγραφικά όρια του Δήμου Σταυρούπολης, όπως και την εποπτεία και τον έλεγχο της Ύδρευσης και του Ηλεκτροφωτισμού.
Αντιδήμαρχος Πολιτισμού και Παιδείας ορίστηκε ο μέχρι πρότινος εντεταλμένος σύμβουλος σε θέματα Παιδείας,
Κίμων Σαραφίδης.
Στις θέσεις τους παραμένουν οι αντιδήμαρχοι, Οικονομικών Υπηρεσιών,
Ελένη Χατζηγρηγορίου, Καθαριότητας-Περιβάλλοντος και Πρασίνου, Ανέστης Περτσεμλίδης, καθώς και Κοινωνικής Πολιτικής, Νίκος Ευθυμιάδης.
Η θητεία των αντιδημάρχων θα είναι μονοετής.
Στη θέση του προέδρου της Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης «ίρις» παραμένει για τέταρτη συνεχή χρονιά, ο δημοτικός σύμβουλος
Κώστας Μπακατσής.
Για τη θέση του προέδρου του ΚΑΠΗ η Δημοτική Διοίκηση θα προτείνει στο Δημοτικό Συμβούλιο, τον δημοτικό σύμβουλο, Δημήτρη Πασχαλίδη".


Δεν καταλαβαίνω: Πότε πρέπει να αλλάζουν οι αντιδήμαρχοι;
Η επιλογή τους γίνεται με βάση παραταξιακή επετηρίδα, αυτό είναι γνωστό, συνέβαινε και παλαιότερα. Κανένας δήμαρχος, βέβαια, δεν θα το παραδεχτεί αυτό δημόσια. Είναι όμως λάθος. Το πρόσωπο του αντιδημάρχου πρέπει να επιλέγεται με βάση την πολιτική που θέλει και μπορεί να εφαρμόσει.
Κι αν αυτό είναι μια γενική αρχή, που δεν εφαρμόστηκε και δεν εφαρμόζεται, υπάρχει κάθε φορά και μια συγκυρία που υπαγορεύει άλλη ρότα. Υπάρχουν και αντιδημαρχίες που δεν στηρίζονται σε οργανωμένες υπηρεσίες και πρακτική ετών όπως η αντιδημαρχία έργων ή καθαριότητας. Υπάρχουν δηλαδή και αντιδημαρχίες που περιμένουν τον πολιτικό που θα τους δώσει μορφή και περιεχόμενο. Και για να το κάνει αυτό, όταν βρεθεί τέτοιο άτομο, χρειάζεται χρόνο.
Στη Σταυρούπολη, ας πούμε, δεν υπήρχε αντιδημαρχία πολιτισμού για πάνω από τρεις δημαρχιακές θητείες. Ιδρύθηκε το 2005. Ο πρώτος αντιδήμαρχος είχε θητεία 2005-2006 με τη δεύτερη χρονιά προεκλογική. Ο δεύτερος είχε θητεία 2007-2008 και ανήκε σε άλλη παράταξη από τον προηγούμενο. Ο τρίτος έκανε ένα χρόνο στη θέση και τώρα ο τέταρτος καλείται να βγάλει την προεκλογική χρονιά του 2010.

Δεν θέλω, τώρα, να κάνω κριτική. Επισημαίνω το γεγονός όπως επισημαίνω και το ότι η Σταυρούπολη χάνει στον πολιτισμό ευκαιρίες τη μία μετά την άλλη. Για την πολιτική ουσία του πράγματος παραπέμπω σε παλαιότερο κείμενό μου το οποίο κλείνει με την κατάθεση πρότασης για την θεσμοθέτηση αντιδημαρχίας πολιτισμού και την ίδρυση του Γραφείου Πολιτισμού στο Δήμο Σταυρούπολης, εν έτει 2003.

7 σχόλια:

ο δείμος του πολίτη είπε...

Δεν κατάλαβα την έννοια "παραταξιακή επετηρίδα". Και γράφω ότι δεν το καταλαβαίνω, αφού ο ίδιος ο νόμος απαγορεύει κάθε άλλο πρόσωπο πέραν εκείνων που είναι εκλεγμένοι με το νικητή συνδυασμό. Ο ίδιος ο νόμος δεν ορίζει κριτήρια άλλα για τη θέση τοιυ αντιδημάρχου, ο οποίος ακολουθεί μία πολιτική σε ένα δημαρχοκεντρικό σύστημα.

Όταν όμως μία δημοτική παράταξη έχει αρχές, ιδεολογική βάση και συγκροτημένες απόψεις -άσχετα α συμφωνεί κανείς ή όχι- τότε ο αντιδήμαρχος πόσο διαφορετική πολιτική μπορέι να ακολουθήσει; Αυτή θα διαφέρει σε δευτερεύοντα σημεία, αφού στα πολλά συμφωνεί με την παράταξη που τον εξέλεξε.

Σχετικά με την αντιδημαρχία πολιτισμού που γράφεις, θα τονίσω ότι δεν είναι πανάκεια για μένα μία τέτοια αρχή. Το ότι θα υπάρχει ή όχι μια τέτοια θέση πολιική, δε σημαίνει και ανάταση του πολιτισμού. Ας μην ξεχνάμε ότι παλαιότερα (και όταν ακόμα υπήρχε αντιδημαρχία πολιτισμού) δεν καλλιεργήθηκε ο ερασιτεχνικός πολιτισμός που είναι ο πραγματικός λαϊκός πολιτισμός, ούτε απλώθηκε η καλλιτεχνκή δημιουργία στον δημοτικό πληθυσμό. Περισσότερο, λοιπόν, χρειάζεται οραματική και επιθυμία.

tsalimi είπε...

Ο πραγματικός λαϊκός πολιτισμός δεν επιβάλλεται δια της δημοτικής αρχής, ούτε ταυτίζεται με την ερασιτεχνική δημιουργία.
Δίνεις δικό σου νόημα στις λέξεις και ξεμπερδεύεις.
Διαφωνούμε όμως σε σοβαρότερο θέμα. Ο αντιδήμαρχος της παραταξιακής επετηρίδας, στην καλύτερη των περιπτώσεων είναι διαχειριστής. Εσύ τον προτιμάς έτσι. Εγώ τον θέλω πολιτικό. Να μπορεί να γεννά πολιτικές τις οποίες θα καλείται η παράταξη να εφαρμόσει. Οραματική πολιτική δι' εξουσιοδοτήσεως δεν υφίσταται.

ο δείμος του πολίτη είπε...

Το τι είναι λαϊκός πολιτισμός μάλλον το έχει κρίνει η ιστορία και η λαϊκή δημιουργία ανά τους προηγούμενους αιώνες. Δυστυχώς ούτε η Ιστορία της Τέχνης ούτε η Λογοτεχνία συμφωνούν μαζι σου. Λαϊκός είναι ο ερασιτενχικός πολιτισμός (ό,τι άλλο είναι είτε σκυλάδικο είτε καλλιτενχική επέκταση της λαϊκής παράδοσης, π.χ. Θοδωράκης, Χατζηδάκης κλπ). Η διαφωνία μας δεν είναι σε αυτό βέβαια, αλλά στην ουσία των συνδεομενων άρθρων.

Πέραν τούτων, εγώ δε μίλησα ποτέ για διαχειριστή, αλλά για πολιτικές οντότητες με κοινή οραματική και κατ' ουσίαν κοινές θέσεις επί της αρχής. Διαχειριστές ήταν άλλοι αντιδήμαρχοι (ας μη μιλήσουμε τώρα για ονόματα, δεν το θέλω ούτε εγώ ούτε εσύ). Εξάλλου, αυτός που τελικά κρίνει δεν είμαστε εμείς οι δύο (καλώς ή κακώς άλλο θέμα τούτο).

Ο δικός μυο αντιδήμαρχος κινούμενος από θέσεις προγαμματικές, θέσεις αρχής και οραματικής προσπαθεί να καλλιεργήσει και να στηρίξει τον πολιτισμό. Δε διαχειρίζεται τίποτα. Σκέφτεται πολιτικά κι ενεργεί έτσι (σύντομα κι εκτός του παρόντος θυμίζω τα τμήματα πολιτισμού σε σχολεία και ΚΑΠΗ, τις εκδηλώσεις στο πρώην στρατόπεδο, τις χριστουγεννιάτικες κλπ).

Πάντως ας σημειώσω ότι πριν από χρόνια υπήρχαν αν θυμάμαι καλά μόνο 3 αντιδημαρχίες.

tsalimi είπε...

Είναι προφανές ότι ο δικός σου αντιδήμαρχος τα έχει όλα. Δεν χρειάζεται τίποτε άλλο. Όπως και ο δικός σου πολιτισμός. Αφού έχεις πολιτισμό στο ΚΑΠΗ επειδή έχουν χορωδία, χορευτικό τμήμα και θεατρική ομάδα, τι να λέμε τώρα...
Δείμε, επειδή δεν θέλω να παραδεχτώ πως με υποτιμάς και επειδή δεν θέλω να σε ταυτίσω με ανθρώπους που θεοποιούν την ημιμάθεια και την άγνοια για να το παίξουν ξερόλες και επειδή διαχειρίζεσαι, με τον τρόπο σου εξουσία, και ασκείς πολιτική, αρνούμαι να πιστέψω πως εξαντλείς την πολιτιστική πολιτική ενός φορέα τοπικής αυτοδιοίκησης σε αυτό που ονομάζεις ερασιτεχνική δημιουργία. Είναι ευρύτερη η θεματική ενός τέτοιου φορέα και αλλίμονο αν δεν ήταν. Μια βόλτα στο διαδίκτυο θα φανερώσει πολλές σημαντικές προσπάθειες στον τομέα προβολής, καταγραφής και δημιουργίας στον πολιτισμό που έχουν πίσω τους έναν φορέα τοπικής αυτοδιοίκησης και αυτός με τη σειρά του έναν άνθρωπο οραματικό και τζαναμπέτη με τα πιστεύω και τα θέλω του.
Ο Παπαδιαμάντης, άραγε, του οποίου διηγήματα, θεατρικοποίησε το Σταυροπολίτικο Καπνομάγαζο και θα τα ξαναπαρουσιάσει αυτές τις ημέρες δεν κατατάσσεται στην επώνυμη αλλά στην ερασιτεχνική δημιουργία επειδή βιοπορίζονταν από τη δημοσιογραφία;

ο δείμος του πολίτη είπε...

Δε θυμάμαι να έκρινα κάποιο αντιδήμαρχο, αλλά πολιτικές επιλογές. Για τις αρχές, τις ιδεολογικές αξίες κλπ δεν έκανες αναφορά (μάλλον το προσπέρασες, επιθετικά θα έλεγα). Αυτή ήταν πάντα η διαφωνία μας (από το 2006 ακόμα). Πάντως η πρόσκληση για τα άρθρα μου παραμένει.

tsalimi είπε...

Κάποια στιγμή θα σου πω τη γνώμη μου για τα κειμενά σου. Τα τύπωσα για να τα διαβάσω. Έλεγξε πάντως τις αναρτήσεις γιατί το ΙΙΙ και το ΙΙ για τον πολιτισμό, έχω την εντύπωση πως είναι ολόιδια.
Γιατί δεν τα ενέταξες στο δοκίμιο για την αυτοδιοίκηση; Είναι εμφανής η απουσία (με μια πρώτη ματιά, περιμένω την έντυπη έκδοση) αναφοράς στον πολιτισμό, εκεί.

ΥΓ: Δεν νομίζω να έχουμε διαφορές σε ιδεολογικές αξίες και αρχές. Στην πολιτική πρακτική διαφωνούμε.

ο δείμος του πολίτη είπε...

Έχεις δίκιο. Στο "προσχέδιο" δεν γράφονται πολλά. Τα άρθρα έχουν ενταχθεί όμως στη μελέτη (με μικροαλλαγές -δευτερεύουσες- από αυτά του Blog). Το προσχέδιο μπήκε νωρίς και δεν ήθελα να το καταργήσω για να βάλω ένα άλλο.

Περιμένω πάντως τα σχόλιά σου με ειλικρινή χαρά.