Πέμπτη, Απριλίου 24, 2008

Άλλων τσαλίμια που τα ζηλεύω / 5




Μου λεν αν φύγω από τον κύκλο θα χαθώ
στα όρια του μοναχά να γυροφέρνω.
Και πως ο κόσμος είν' ανήμερο θεριό
κι όταν δαγκώνει εγώ καλά είναι να σωπαίνω.
Κι όταν φοβούνται πως μπορεί να τρελαθώ
μου λεν να πάω κρυφά κάπου να κλάψω.
Και να θυμάμαι πως αυτό το σκηνικό
είμαι μικρός, πολύ μικρός για να τ' αλλάξω.

Μα εγώ μ΄ ένα άγριο περήφανο χορό
σαν αετός πάνω απ' τις λύπες θα πετάξω.
Σιγά μην κλάψω, σιγά μη φοβηθώ,
σιγά μην κλάψω, σιγά μη φοβηθώ.
Θα πάω να χτίσω μια φωλιά στον ουρανό,
θα κατεβαίνω μόνο αν θέλω να γελάσω
Σιγά μην κλάψω, σιγά μη φοβηθώ,
σιγά μην κλάψω, σιγά μη φοβηθώ.

Μου λεν αν φύγω πιο ψηλά θα ζαλιστώ
καλύτερα στη λάσπη εδώ μαζί τους να κυλιέμαι.
Και πως αν θέλω περισσότερα να δω,
σ' ένα καθρέφτη μοναχός μου να κοιτιέμαι.
Κι όταν φοβούνται πως μπορεί να τρελαθώ
μου λεν να πάω κρυφά κάπου να κλάψω.
Και να θυμάμαι πως αυτό το σκηνικό
είμαι μικρός πολύ μικρός για να τ' αλλάξω.

Μα εγώ μ΄ένα άγριο περήφανο χορό
σαν αετός πάνω απ' τις λύπες θα πετάξω.
Σιγά μην κλάψω, σιγά μη φοβηθώ,
σιγά μην κλάψω, σιγά μη φοβηθώ
Θα πάω να χτίσω μια φωλιά στον ουρανό,
θα κατεβαίνω μόνο αν θέλω να γελάσω
Σιγά μην κλάψω, σιγά μη φοβηθώ,
σιγά μην κλάψω, σιγά μη φοβηθώ.

Γιάννης Αγγελάκας & οι επισκέπτες

ΥΓ



Τα Φίδια στον Κολωνό του Θανάση Σκρούμπελου τα είχα διαβάσει στον καιρό τους κι έμεινα με μιαν αίσθηση αναμονής. Χρόνια μετά αγόρασα το Bella Ciao αλλά δεν το διάβαζα. Το είχα στη βιβλιοθήκη μου και περίμενα. Μου φαινόταν βαρύ το θέμα του. Τα Μπλε καστόρινα παπούτσια, τα διάβασα μόλις τ' αγόρασα. Μονορούφι τα διάβασα. Μόλις όμως τα τελείωσα και πριν αρχίζω να σκέφτομαι αυτά που, μάλλον, θα τα μετρούσα στα αρνητικά του βιβλίου, έτρεξα και πήρα στα χέρια μου το Bella Ciao. Ακόμα να συνέλθω. Νομίζω πως ο η θλιμμένη οργή που βγάζει ο Αγγελάκας δένει με ό,τι νιώθω. Θα προτιμούσα να ήταν αγγλικό το τραγούδι για να μην με παρασύρουν οι στίχοι στο δικό τους δρόμο και να ταιριάζω με τον ήχο δικές μου λέξεις, βγαλμένες από τον κόσμο του βιβλίου. Αλλά κι έτσι δεν αλλάζουν πολλά πράγματα.

Ο Σκρούμπελος μας θυμίζει τη φρίκη του γνωστού ελληνικού εμφύλιου, ο Αγγελάκας μας ψιθυρίζει στο αυτί πως ένας αδιόρατος εμφύλιος βρίσκεται σε εξέλιξη.

3 σχόλια:

Ήχος Πλάγιος. Μόνος... είπε...

Όμορφα τούτα τα τσαλίμια.

Να έχετε ένα όμορφο Πάσχα.
Καλή Ανάσταση.

tsalimi είπε...

Καλή Ανάσταση ήχε μου!

Ανώνυμος είπε...

Η κυβέρνηση, με τον τσαμπουκά επιβάλλει την καταβολή τελών, τα οποία δεν θα έπρεπε να καταβάλουν οι πολίτες αφού αναφέρονται σε υποχρέωση της πολιτείας για τη δημιουργία Κτηματολογίου, για την οποία έχουν δοθεί άφθονα κοινοτικά κονδύλια.

Επομένως, είναι παράνομη η επιβολή των τελών αυτών. Τίθεται το θέμα πλέον πώς οι πολίτες μπορούν (όταν θα έχουν πληρώσει) να ζητήσουν την αποζημίωσή τους από το Δημόσιο με τη διαδικασία της Αστικής Ευθύνης του Κράτους (άρθρο 105 του Εισαγωγικού Νόμου του Αστικού Κώδικα).

Εδώ το κράτος κάνει τον τσαμπουκά, επειδή γνωρίζει ότι τα δικαστικά έξοδα θα είναι περισσότερα από το ποσό που θα έχει καταβληθεί ατομικά από τον κάθε ένα Έλληνα πολίτη.

Ορισμένοι δικηγόροι στο έχουν σαν σύστημα να ζητούν από πελάτες τους - όταν προβλέπεται μακροχρόνια δικαστική διένεξη - να τους κάνουν μια εξουσιοδότηση με την οποία να δηλώνουν ότι θα ανταμείψουν το δικηγόρο, μετά την έκδοση τελεσίδικης απόφασης με το 4-5% του ποσού που θα κερδίσουν δικαστικά.

Έτσι και ο πολίτης ξενοιάζει και ο δικηγόρος μαζεύει μερικές χιλιάδες ομοειδείς υποθέσεις (π.χ. επιστροφής φόρων που δεν έπρεπε να είχαν επιβληθεί)από στερεότυπες πολυ-φωτοτυπημένες αγωγές.

Θα πρέπει τώρα να στίψουν το μυαλό τους οι δικηγόροι ως προς το "πως θα καταφέρουν να μαζέψουν μεγάλους αριθμούς πολιτών που να συνδέονται με το δεσμό της ομοδικίας" ώστε να αποφύγουν το σκόπελο των δικαστικών εξόδων και να εξασφαλίσουν μια περιουσία με το "φασούλι-φασούλι, γεμίζει το σακούλι".

Βέβαια υπάρχει και η χριστιανική άποψη, όταν σου δώσει κάποιος ένα χαστούκι, να τον προσκαλέσεις να σου δώσει και άλλο ένα από το άλλο μάγουλο". Το είδαμε στην αποχή από τα γαλακτοκομικά και τα ζυμαρικά κλπ.